Laadukkaat ja helposti tavoitettavat terveyden ja hyvinvoinnin palvelut ovat jokaisen Hattulan asukkaan oikeus.

Olet täällä

Terveydenhuolto

Laadukkaat ja helposti tavoitettavat terveyden ja hyvinvoinnin palvelut ovat jokaisen hattulalaisen oikeus.

Haluamme tarjota asiakkaillemme saumattoman palveluketjun ennaltaehkäisevästä terveydenhuollosta perusterveydenhoitoon ja erikoissairaanhoitoon. Lähtökohtana on turvata asiakkaiden hoitoon pääsy ja korkeatasoinen, tarpeenmukainen hoito.

Parolan terveyskeskuksessa sinua palvelee aina pätevä ja motivoitunut terveys- ja hoitoalan henkilöstö. Suun terveydestä vastaa hammashoitola. Äitiys- ja lastenneuvola, fysioterapia, laboratorio, mielenterveyspalvelut ja aikuisten terveysneuvonta toimivat terveyskeskuksessa. Koulu- ja opiskelijaterveydenhuollon palvelut toteutetaan pääsääntöisesti kouluilla ja oppilaitoksen terveydenhoitajan työtiloissa.
 

Terveyskeskuksen vaihto

Vaihto tehdään kalenterivuodeksi kerrallaan. Vaihto koskee kaikkia terveyspalveluja neuvolasta ja lääkärin vastaanotosta suun terveydenhuoltoon. Vaihdon voit tehdä täyttämällä alla olevassa linkissä olevan lomakkeen ja toimittamalla sen sekä vanhaan että uuteen terveyskeskukseesi.


Potilasasiamies

Terveystalon potilasasiamiehiä ovat Riitta-Liisa Karhunen, Johanna Toivonen ja Sanna Sarin. 

Voit soittaa potilasasiamiehelle ilman ajanvarausta numeroon p. 030 633 1655:​

  • ke klo 12.00–15.00​
  • to klo 9.00–12.00​
  • pe klo 9.00–11.00​


Varmistaaksesi, että saat yhteyden potilasasiamieheen jonottamatta, voit varata itsellesi 20 minuutin soittoajan numerosta 030 633 9520. 

Voit jättää yhteydenottopyynnön Terveystalon potilasasiamiehelle sähköpostitse potilasasiamies@terveystalo.com.


Haluatko antaa palautetta Terveystalolle? Lue lisää ja katso palautekanavat tästä

Sosiaaliasiamies

Sosiaaliasiamiehenä toimii Satu Loippo, p. 050 509 0100, sähköposti satu.loippo@pikassos.fi
Soittoajat ovat ma klo 12-15 sekä ti, ke, to klo 9-12. Sosiaaliasiamiehen osoite: Satu Loippo, Pikassos Oy Åkerlundinkatu 2 A, 33100 Tampere.

 

Laki potilaan asemasta ja oikeuksista

Laki sosiaalihuollon  asiakkaan asemasta ja oikeuksista
 

Jonotilanne

Hoitoon pääsyn saatavuustiedot
Hoitotakuu koskee kiireetöntä hoitoa. Kiireellistä hoitoa tarvitsevat potilaat hoidetaan välittömästi. Kiireettömään hoitoon pääsyn mittarina on ns. kolmas vapaa aika vastaanotolle (T3-aika).

Alla olevat ajat koskevat VAIN KIIREETÖNTÄ HOITOA.

Kiireetön hoidon tarpeen arviointi
Lainsäädännön vaatimus: 3 vuorokauden kuluessa
Hoidon tarpeen arviointi tehdään puhelimitse tai terveyskeskuksessa saman päivän aikana.

Kiireetön hoitoon pääsy terveyskeskuksessa toukokuussa 2021
Lainsäädännön vaatimus: 3 kuukauden kuluessa
T3-aika sairaanhoitajalle oli 1 päivää. 
T3-aika lääkärille oli 7 päivää. 

Kiireetön hoitoon pääsy suun terveydenhuollossa huhtikuussa 2021
Lainsäädännön vaatimus: 6 kuukauden kuluessa
T3-aika suuhygienistille oli 26 päivää
T3-aika hammaslääkärille oli 50 päivää

Tärkeät puhelinnumerot

Hoidon tarpeen arviointi ja ajanvaraus

03 673 1277
Päivystys auki arkisin klo 8.00–16.00, mutta puhelinpalvelu toimii arkisin klo 8.00-15.00
03 673 1277
Kiireetön hoidon tarpeen arviointi arkisin klo 10.00–14.00

Hoitotarvikejakelu

050 4768 171
Puhelinaika ma-pe klo 13-14. Suosittelemme yhteydenottoa tekstiviestitse.